
WERKEN BIJ WARMTESERVICE
betekent...



Benieuwd? Lees snel verder of solliciteer direct op een van onze openstaande vacatures!
1. Een TOP sfeer, echt een warme familieband
Bij Warmteservice staan je collega’s altijd voor je klaar. Je voelt je hier écht thuis – het is als een tweede familie. Dat merkt ook Nick, formulemanager in de regio Amsterdam. Hij bezoekt dagelijks een vestiging in zijn regio en ziet daardoor veel verschillende teams. “In iedere winkel zie ik hechte teams”, vertelt Nick. “Collega’s delen alles met elkaar, zowel werk als privé. Ook met onze klanten hebben we een fijne band. We hebben een vaste klantenkring die dagelijks over de vloer komt. Mensen voelen zich bij ons echt op hun gemak.” — Nick, formulemanager in regio Amsterdam
2. Elke dag lachen op de werkvloer
Bij Warmteservice draait het niet alleen om hard werken, maar vooral ook om plezier hebben met je collega’s én klanten. In welke vestiging of afdeling je ook werkt, overal hangt een positieve sfeer. Dat voel je, elke dag opnieuw.
“Als je bij ons een camera neerzet, heb je de leukste man bijt hond van Nederland”, vertelt verkoopmedewerker Roel. “Het is altijd leuk en gezellig en mensen zijn eigenlijk nooit chagrijnig. Dit geldt ook voor het contact met klanten. Als vestiging hebben wij ook echt een buurtfunctie. Je helpt mensen uit de buurt uit de brand. Als dank krijg je regelmatig een appeltaart of iets anders lekkers.” Roel – verkoopmedewerker in Amsterdam
''Elke dag lach ik me weer rot”, vertelt logistiek medewerker Boris. “Ik heb voor veel bedrijven gewerkt, maar hier is het echt anders. Ook leer je elke dag bij. Soms is het puur orders verwerken, maar op andere momenten gaat iets mis en moet je het samen oplossen. Als team werk je toe naar een doel. Zo hebben we laatst een hele goede omzet gehaald. We zaten er telkens dichtbij, maar hebben het nu dus echt gehaald. Dat geeft veel voldoening binnen het team.” Boris – logistiek medewerker in het pakketdistributiecentrum
“Bij ons op de klantenservice is het contact onderling heel laagdrempelig”, vertelt klantenservicemedewerker Daan. “Een strenge hiërarchie kennen wij niet. Er heerst een huiselijke sfeer en iedereen is heel eerlijk. Het is erg gezellig. Soms misschien iets te, maar gelukkig hebben we goede headsets!”, lacht Daan. Daan – klantenservicemedewerker
Of je nu in een vestiging, magazijn of op kantoor werkt: bij Warmteservice ga je met plezier naar je werk.

"Als je bij ons een camera neerzet, heb je de leukste man bijt hond van Nederland"
Roel Warmteservice Amsterdam
3. Warm contact met klanten
Bij Warmteservice draait het niet alleen om producten verkopen, maar vooral om de relatie met de klant. Of het nu gaat om vaste klanten uit de buurt of nieuwe klanten met een uitdaging: je bouwt echt iets op. Dat maakt het werk extra waardevol.
“Het is altijd lachen. Onze klanten zijn echte Haagse jongens. Mannen onder elkaar, dat is heel gezellig. Wat voor mij echt bijzonder is, is het vertrouwen dat ik krijg van mijn vaste klanten. Als een klant zegt: dit is de situatie, maak jij een offerte? Dan krijg ik het volledige vertrouwen. Na acht jaar weet ik exact wat elke klant gebruikt en prettig vindt werken.” Robin – vestigingsmanager in Den Haag
“Natuurlijk gaat niet altijd alles goed, maar het gaat erom hoe je dingen oplost voor de klant”, vertelt Fabio. “We hadden bijvoorbeeld een keer een klant bij wie iets misgegaan was. Toen hebben we samen alles op alles gezet om het op te lossen. Toen dat gelukt was, was hij heel tevreden en kwam hij zelfs langs met bier en taart. Dat geeft veel voldoening.” Fabio – verkoopmedewerker in Leiden
Bij Warmteservice help je klanten écht verder, en dat levert niet alleen tevreden klanten op – maar ook persoonlijke waardering en een glimlach aan de balie.


4. Voor elkaar klaarstaan
Bij Warmteservice ben je nooit alleen. Of het nu gaat om je collega’s of de directie: iedereen is bereid om te helpen, te luisteren of je een steuntje in de rug te geven. Die betrokkenheid maakt het verschil – zowel op werkgebied als op persoonlijk vlak.
Formulemanager Nick ervaarde dat zelf, in een moeilijke periode:
“Niet alleen collega’s onderling, maar ook de directie van Warmteservice staat voor je klaar”, vertelt formulemanager Nick. “Ze zijn écht betrokken bij hun medewerkers. Zelf ben ik jarenlang ziek geweest. Ik vind het mooi hoe ik toen gesteund ben. Bij de geboorte van een kindje krijgen we vaak een cadeautje. En bij een 12,5-jarig en 25-jarig jubileum gaan ze langs in de vestiging met taart en een cadeau. Dat is wel echt bijzonder voor een bedrijf, denk ik.” Nick – formulemanager in regio Amsterdam
“Toen ik acht jaar geleden begon bij Warmteservice, gooiden mijn collega’s me in het diepe”, vertelt bedrijfsleider Robin. “Daarbij waren ze er wel altijd voor me. Als ik een vraag had, gaven ze niet direct het antwoord maar werd ik in de juiste richting gestuurd, zodat ik zelf het antwoord vond. Dat is voor mij een goede manier om te leren. Dan onthoud je het veel beter.” Robin – vestigingsmanager in Den Haag
Samen sta je sterker – en bij Warmteservice voel je dat iedere dag.
5. Jezelf ontwikkelen
Bij Warmteservice krijg je alle ruimte om te groeien – of je nu net begint of al langer in het vak zit. Je wordt uitgedaagd, krijgt de vrijheid om te ontdekken en je wordt gesteund in je ontwikkeling. Leren gebeurt hier niet alleen in een klaslokaal, maar juist ook in de praktijk.
“Wat ik prettig vind aan Warmteservice, is dat je op een hele fijne manier in de materie rolt”, vertelt verkoopmedewerker Roel. “Als je niets weet van wat we verkopen, dan is dat best lastig. Maar hier krijg je de vrijheid om te leren. Je krijgt de ruimte om door de winkel heen te lopen, producten aan te raken en direct vragen te stellen aan collega’s als je iets niet begrijpt. Binnen no-time help je zelfstandig klanten.” Roel – verkoopmedewerker in Amsterdam
“Er is nog zoveel te leren in dit vak”, vertelt verkoopmedewerker Fabio. “We hebben relaties met grote leveranciers, dus we kunnen veel verschillende producten leveren. Ook houden we ons nu steeds meer bezig met bijvoorbeeld duurzaamheid. Een actueel onderwerp, erg interessant om daar steeds meer over te leren. Warmteservice heeft een app voor trainingen over producten. Dat is erg handig. Het leren houdt nooit op en dat maakt het elke dag interessant voor mij.” Fabio – verkoopmedewerker in Leiden
“Wat ik zo leuk vind aan dit werk, is dat het geen standaard klantenservice werk is. Naast dat je klanten helpt met problemen, ben je namelijk ook adviseur. Als een klant een nieuwe radiator op de slaapkamer wil, denken wij hier via de telefoon helemaal vanaf het begin over mee. Het is super uitdagend en divers.” Daan – klantenservicemedewerker
Bij Warmteservice leer je door te doen – en je blijft jezelf ontwikkelen, in je eigen tempo én richting.
6. Gezelligheid met collega’s én klanten
Bij Warmteservice draait het niet alleen om werken – er is ook volop ruimte voor leuke momenten samen. Die momenten versterken niet alleen de band tussen collega’s, maar ook met klanten. Want plezier maken hoort er gewoon bij. In Den Haag organiseert bedrijfsleider Robin elk jaar een eindejaarsborrel voor zijn vaste klantenkring. Een traditie die zorgt voor verbinding én gezelligheid:
“Dat zijn hele leuke momenten, waardoor je klanten op een andere manier leert kennen”, vertelt Robin. “Voor collega’s die er nog niet zo lang werken is het een leuke manier om op persoonlijk vlak met klanten te praten. En je bouwt zo natuurlijk ook aan fijne klantrelaties.” Robin – vestigingsmanager in Den Haag
Bij Warmteservice is werkplezier meer dan alleen wat er tussen negen en vijf gebeurt – het zit ook in de momenten daarbuiten.
7. Elk jaar een groot bedrijfsfeest
Eén van de absolute hoogtepunten volgens veel medewerkers? Het jaarlijkse feest! Warmteservice organiseert een spetterend event waar collega’s uit het hele land samenkomen. Het is niet zomaar een borrel: een gala in een prachtig hotel, inclusief overnachting voor iedereen. Een moment om samen te genieten én waardering te voelen. “Daaruit blijkt wel echt de waardering naar ons toe”, vertelt Roel. “Feestjes staan wel echt op nummer één bij Warmteservice.” Roel – verkoopmedewerker in Amsterdam
*Het feest vindt plaats in twee delen: een zomerevent en een eindejaarsfeest. Het ene jaar ben je uitgenodigd voor het zomerevent, het andere jaar voor het eindejaarsfeest.
8. Zonder ervaring aan de slag
Bij Warmteservice hoef je niet alles al te weten voordat je begint. We kijken liever naar je motivatie dan naar je cv. Je krijgt de tijd en ruimte om het vak te leren – met hulp van collega’s en praktische ondersteuning. “Ik kom zelf uit de horeca, maar wilde vanwege corona iets anders”, vertelt Levi. “Het fijne aan Warmteservice is dat je rustig aan in alles meegenomen wordt. Als het te snel gaat of als je het niet snapt, is er alle begrip om het uit te leggen. Als je niets van ketels weet, ben je alsnog hartstikke welkom. Je krijgt de kans om hier te leren.” Levi – verkoopmedewerker in Alkmaar
Ook voor Fabio was alles nieuw toen hij begon, maar hij voelde zich direct gewaardeerd:
“Toch start je hier met een leuk salaris. Tegelijkertijd krijg je alle mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Lees hier meer over jouw ontwikkel mogelijkheden.” Fabio – verkoopmedewerker in Leiden
Ervaring is mooi meegenomen, maar geen vereiste. Bij Warmteservice krijg je de kans om te leren, te groeien én meteen volwaardig mee te draaien - wél is het belangrijk dat je interesse hebt in onze branche en de materialen die we verkopen. Met nieuwsgierigheid en leergierigheid kom je bij ons al een heel eind.