Overslaan naar content

KLANTENSERVICE

Purmerend

Onze toppers van de klantenservice hebben elke dag contact met klanten, webbezoekers en collega's. Ze beantwoorden alle vragen, of het nu gaat om wanneer je pakketje komt, levertijden van producten, of zelfs de meest technische vraagstukken.

Daarnaast stellen ze offertes op, worden orders in het systeem geplaatst, kijken ze prijzen na en wordt uitgezocht of artikelen op voorraad zijn. Ze zorgen hiermee voor een positieve klantervaring. Als een klant een minder leuke ervaring heeft gehad, behandelt de klantenservice de klacht en proberen ze deze op een juiste manier op te lossen.

Team Klantenservice staat elke maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 22:00 uur paraat en op zaterdag kun je tussen 08:00 en 16:00 uur bij ze terecht. Samen met het team zorgen ze ervoor dat er altijd iemand beschikbaar is om te helpen.

Naast werken houden we bij Warmteservice ook van gezelligheid; samen koken tijdens de avonddienst, op vrijdag wat lekkers halen en voor de ontspanning een potje tafeltennis. Daarnaast organiseren ze elk jaar een gezellig teamuitje en is er natuurlijk het zomer- of eindejaarsfeest.

Kortom, de klantenservice speelt een cruciale rol in het opbouwen en onderhouden van positieve relaties met onze klanten. 🚀💬

Ik vind het leuk dat er zoveel diversiteit aan klanten en vragen zit, geen dag is hetzelfde!

Daan

Medewerker online klantenservice

OPENSTAANDE VACATURES

Kom werken op de Klantenservice!

Wil jij werken op de klantenservice? Maar hebben we nu geen vacature welke aansluit bij jouw interesse? Stuur ons dan een mail en we nemen contact met je op.

De hele dag zit vol met uitdagingen om de klant perfect te helpen!

Michael

Medewerker online klantenservice

Werkzaamheden

Klantcontact via:

Bellen

Regelmatig bellen klanten, maar ook vestigingen, met uiteenlopende vragen. Van het benodigde aantal m2 vloerverwarming tot de levertijden van de artikelen. We gaan van de ene interessante vraag naar de andere!

Mailen

Webbezoekers en klanten kunnen ook vragen per mail stellen. Hier worden uiteenlopende vragen gesteld, over bijvoorbeeld facturatie of het retour sturen van producten.

Chatten

Chat live met ons! Klanten en webbezoekers stellen hier vaak productgerelateerde vragen, zoals welke thermostaat bij een bepaalde cv-ketel past.

WhatsApp

Naast het chatten via onze website, is er ook de mogelijkheid om via WhatsApp vragen te stellen. Dit kunnen vragen over producten zijn of bijvoorbeeld over de openingstijden van vestigingen.

Verschillende taken

Servicegericht

Op de klantenservice zijn we zeer service gericht. Wij krijgen veel vragen over levertijden, voorraad, retouren en garantie. Daarnaast passen we klantgegevens aan en nemen klachten aan als iets toch niet naar wens is verlopen.

Verkoop

Op deze afdeling is het ook belangrijk dat je productkennis opdoet, wij hebben daar verschillende opleidingsmogelijkheden voor. Wij geven adviezen over producten, stellen offertes op of bestellen de juiste producten voor een klant.

Interne service

Wij zijn vaak het eerste aanspreekpunt, daarom brengen wij klanten of partners in contact met de juiste afdeling. Daarnaast hebben we veel contact met het Hoofdkantoor. Omdat wij veel via onze website werken, zien wij verbeterpunten. Onze feedback geven wij door aan de afdeling e-commerce, waardoor zij de website kunnen verbeteren. Want bij Warmtesevice streven wij naar perfectie.

Product reviews

Klanten kunnen online productreviews achterlaten, deze beantwoorden wij. Daarnaast geven we belangrijke feedback door aan het Hoofdkantoor of aan de leverancier van het product. Zo worden we allemaal een stukje beter.

Een dag op de Klantenservice bij Warmteservice

Werken op de klantenservice van Warmteservice betekent elke dag iets anders doen. Geen dag is hetzelfde: de ene keer help je een installateur die snel een onderdeel nodig heeft, de andere keer een particuliere klant die advies zoekt over een nieuwe cv-ketel. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat iedere klant vriendelijk, deskundig en snel wordt geholpen.

Hoe ziet een werkdag eruit?

Als medewerker van de klantenservice heb je een afwisselende baan. Je helpt klanten telefonisch, via chat en WhatsApp, en zorgt ervoor dat iedereen goed geholpen wordt. Daarnaast denk je mee over verbeteringen in de klantbeleving en werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen.

05:30

De wekker gaat vroeg. Na een snel ontbijt en een kop koffie stap ik in de auto richting Purmerend. Onderweg luister ik naar een podcast om rustig op te starten.

07:00

Eenmaal op de klantenservice aangekomen, start ik de systemen op en kijk ik wat de prioriteiten van de dag zijn. Samen met mijn collega’s bespreken we wie de telefoondienst, chatdienst en WhatsApp doet. Daarna begin ik met het beantwoorden van de eerste klantvragen.

09:00

De rest van de dagploeg komt binnen en het wordt gezellig druk. We helpen klanten met uiteenlopende vragen: van levertijden tot technische adviezen. Tussen de gesprekken door lees ik chats terug en geef ik nieuwe collega’s wat tips.

14:00

De avondploeg komt binnen en we dragen het werk rustig over. We bespreken opvallende klantvragen en eventuele verbeterpunten. Daarna pak ik nog wat administratie op, zoals het bijwerken van klantnotities.

15:30

Mijn werkdag zit er bijna op. Ik controleer of alle berichten beantwoord zijn en wens de avondploeg succes. De klantenservice blijft tot 22:00 uur bereikbaar, dus er is altijd iemand aanwezig om klanten te helpen. Voldaan stap ik in de auto naar huis.

Meer weten over Warmteservice? Neem een kijkje op de volgende pagina's: