Overslaan naar content

LEES DE ACHT REDENEN

waarom je bij Warmteservice wil komen werken

1. De sfeer is TOP, echt een warme familieband

   Bij Warmteservice staan je collega’s altijd voor je klaar. Je voelt je hier echt thuis, het is als een tweede familie. Formulemanager Nick bezoekt iedere dag een vestiging in zijn regio en ziet dus verschillende teams. “In iedere winkel zie ik hechte teams”, vertelt Nick. “Collega’s delen alles met elkaar, zowel werk als privé. Ook met onze klanten hebben we een fijne band. We hebben een vaste klantenkring die dagelijks over de vloer komt. Mensen voelen zich bij ons echt op hun gemak.”

Nick – formulemanager in regio Amsterdam.

2. Lachen, gieren, brullen én werken

 “Als je bij ons een camera neerzet, heb je de leukste man bijt hond van Nederland”, vertelt verkoopmedewerker Roel. “Het is altijd leuk en gezellig en mensen zijn eigenlijk nooit chagrijnig. Dit geldt ook voor het contact met klanten. Als vestiging hebben wij ook echt een buurtfunctie. Je helpt mensen uit de buurt uit de brand. Als dank krijg je regelmatig een appeltaart of iets anders lekkers.”

Roel – verkoopmedewerker in Amsterdam.

 Ook op het pakketdistributiecentrum van Warmteservice hangt een goede sfeer. ''Elke dag lach ik me weer rot”, vertelt logistiek medewerker Boris. “Ik heb voor veel bedrijven gewerkt, maar hier is het echt anders. Ook leer je elke dag bij. Soms is het puur orders verwerken, maar op andere momenten gaat iets mis en moet je het samen oplossen. Als team werk je toe naar een doel. Zo hebben we laatst een hele goede omzet gehaald. We zaten er telkens dichtbij, maar hebben het nu dus echt gehaald. Dat geeft veel voldoening binnen het team.”

Boris – logistiek medewerker in het pakketdistributiecentrum.

 “Bij ons op de klantenservice is het contact onderling heel laagdrempelig”, vertelt klantenservicemedewerker Daan. “Een strenge hiërarchie kennen wij niet. Er heerst een huiselijke sfeer en iedereen is heel eerlijk. Het is erg gezellig. Soms misschien iets te, maar gelukkig hebben we goede headsets!”, lacht Daan.

Daan - klantenservicemedewerker.

3. Je hebt warm contact met klanten

Robin, bedrijfsleider bij vestiging Den Haag, vertelt dat hij de interactie met vaste klanten het meest waardeert. “Het is altijd lachen. Onze klanten zijn echte Haagse jongens. Mannen onder elkaar, dat is heel gezellig. Wat voor mij echt bijzonder is, is het vertrouwen dat ik krijg van mijn vaste klanten. Als een klant zegt: dit is de situatie, maak jij een offerte? Dan krijg ik het volledige vertrouwen. Na acht jaar weet ik exact wat elke klant gebruikt en prettig vindt werken.”

Robin – Bedrijfsleider in Den Haag.

Ook verkoopmedewerker Fabio vindt het hechte klantcontact het leukste aan zijn baan. “Natuurlijk gaat niet altijd alles goed, maar het gaat erom hoe je dingen oplost voor de klant”, vertelt Fabio. “We hadden bijvoorbeeld een keer een klant bij wie iets misgegaan was. Toen hebben we samen alles op alles gezet om het op te lossen. Toen dat gelukt was, was hij heel tevreden en kwam hij zelfs langs met bier en taart. Dat geeft veel voldoening.”

Fabio – verkoopmedewerker in Leiden.

4. Bij Warmteservice staan we voor elkaar klaar

“Niet alleen collega’s onderling, maar ook de directie van Warmteservice staat voor je klaar”, vertelt formulemanager Nick. “Ze zijn écht betrokken bij hun medewerkers. Zelf ben ik jarenlang ziek geweest. Ik vind het mooi hoe ik toen gesteund ben. Bij de geboorte van een kindje krijgen we vaak een cadeautje. En bij een 12,5-jarig en 25-jarig jubileum gaan ze langs in de vestiging met taart en een cadeau. Dat is wel echt bijzonder voor een bedrijf, denk ik.”

Nick – formulemanager in regio Amsterdam.

Bij Warmteservice word je uitgedaagd, maar staan je collega’s altijd voor je klaar. “Toen ik acht jaar geleden begon bij Warmteservice, gooiden mijn collega’s me in het diepe”, vertelt bedrijfsleider Robin. “Daarbij waren ze er wel altijd voor me. Als ik een vraag had, gaven ze niet direct het antwoord maar werd ik in de juiste richting gestuurd, zodat ik zelf het antwoord vond. Dat is voor mij een goede manier om te leren. Dan onthoud je het veel beter.”

Robin – bedrijfsleider in Den Haag.

5. Je krijgt mooie kansen om jezelf te ontwikkelen

Bij Warmteservice krijg je echt de kans om je helemaal vanaf nul te ontwikkelen. “Wat ik prettig vind aan Warmteservice, is dat je op een hele fijne manier in de materie rolt”, vertelt verkoopmedewerker Roel. “Als je niets weet van wat we verkopen, dan is dat best lastig. Maar hier krijg je de vrijheid om te leren. Je krijgt de ruimte om door de winkel heen te lopen, producten aan te raken en direct vragen te stellen aan collega’s als je iets niet begrijpt. Binnen no-time help je zelfstandig klanten.”

Roel – verkoopmedewerker in Amsterdam.

“Er is nog zoveel te leren in dit vak”, vertelt verkoopmedewerker Fabio. “We hebben relaties met grote leveranciers, dus we kunnen veel verschillende producten leveren. Ook houden we ons nu steeds meer bezig met bijvoorbeeld duurzaamheid. Een actueel onderwerp, erg interessant om daar steeds meer over te leren. Warmteservice heeft een app voor trainingen over producten. Dat is erg handig. Het leren houdt nooit op en dat maakt het elke dag interessant voor mij.”

Fabio – verkoopmedewerker in Leiden.

Daan begon met een bijbaan op de klantenservice van Warmteservice. 3,5 jaar later werkt hij er nog steeds, maar nu fulltime. “Wat ik zo leuk vind aan dit werk, is dat het geen standaard klantenservice werk is. Naast dat je klanten helpt met problemen, ben je namelijk ook adviseur. Als een klant een nieuwe radiator op de slaapkamer wil, denken wij hier via de telefoon helemaal vanaf het begin over mee. Het is super uitdagend en divers.”

Daan - klantenservicemedewerker.

6. Je doet leuke dingen met collega’s én klanten naast het werk

Bij Warmteservice doe je niet alleen leuke dingen met collega’s, maar ook met klanten. Zo organiseert Robin elk jaar een eindejaarsborrel met zijn vaste klantenkring. “Dat zijn hele leuke momenten, waardoor je klanten op een andere manier leert kennen”, vertelt Robin. “Voor collega’s die er nog niet zo lang werken is het een leuke manier om op persoonlijk vlak met klanten te praten. En je bouwt zo natuurlijk ook aan fijne klantrelaties.”

Robin – bedrijfsleider in Den Haag.

7. Er is elk jaar een groot feest met het héle bedrijf

Het meest genoemde hoogtepunt door werknemers van Warmteservice? Dat is ongetwijfeld het jaarlijkse*, spetterende bedrijfsfeest! Op dit gala in een prachtig hotel komt het héle bedrijf samen. Iedereen mag dan ook blijven slapen. “Daaruit blijkt wel echt de waardering van het hoofdkantoor naar ons toe”, vertelt Roel. “Feestjes staan wel echt op nummer één bij Warmteservice.”

Roel – verkoopmedewerker in Amsterdam.

*vanaf 2023 zal het feest in 2 delen plaatsvinden: een zomerevent en het eindejaarsfeest. Het ene jaar ben je uitgenodigd voor het zomerevent en het andere jaar voor het eindejaarsfeest.

8. Je kunt ook zonder ervaring aan de slag

Heb je nog geen ervaring met onze producten? Dat maakt bij Warmteservice niets uit. Zo is verkoopmedewerker Sietse ook begonnen. “Ik kom zelf uit de horeca, maar wilde vanwege corona iets anders”, vertelt Sietse. “Het fijne aan Warmteservice is dat je rustig aan in alles meegenomen wordt. Als het te snel gaat of als je het niet snapt, is er alle begrip om het uit te leggen. Als je niets van ketels weet, ben je alsnog hartstikke welkom. Je krijgt de kans om hier te leren.”

Sietse – verkoopmedewerker in Alkmaar.

Ook verkoopmedewerker Fabio had geen ervaring voordat hij bij Warmteservice begon. “Toch start je hier met een leuk salaris. Tegelijkertijd krijg je alle mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Lees hier meer over jouw ontwikkel mogelijkheden.

Fabio - verkoopmedewerker in Leiden.

Genoeg redenen om bij Warmteservice te komen werken toch?

Solliciteer en wie weet hoor jij binnenkort ook bij onze familie!