Wist je dat in Nederland ongeveer 60% van de bedrijven een familiebedrijf is? En waarvan er zo’n 20% al meer dan 30 jaar bestaan? Het oudste familiebedrijf in Nederland komt zelfs uit 1652. Warmteservice bestaat ondertussen al bijna 60 jaar en mag zich om meerdere redenen een echt familiebedrijf noemen.
Bekijk de video over Warmteservice en lees dan verder.
Passie voor wat we doen
Een familiebedrijf ontstaat vaak vanuit de passie voor een product of beroep. Zo ook bij Warmteservice. In 1964 startte de eerste generatie Theo de Bruin een eigen magazijn vanuit de kelder van zijn schoonmoeder, omdat hij als installateur van gashaarden vaak lang moest wachten bij groothandels van materialen.
Nadat concurrerende installateurs doorhadden dat Theo een eigen magazijn had waar alles veel sneller ging, wilden ze hun installatiemateriaal bij hem kopen. Dit begon steeds beter te lopen, waardoor Theo besloot om te stoppen als installateur. Zo kon hij zich volledig op het magazijn focussen en de service beloven die hij wilde leveren.
Groeiende familie
Toen zijn zoon - 2e generatie Theo de Bruin - in 1986 ook in de zaak kwam werken, werd het een echt familiebedrijf. Kort daarna - in 1990 - opende een tweede vestiging in Amsterdam. En in de jaren die volgden zijn daar steeds meer vestigingen bijgekomen, zodat de producten en service voor steeds meer klanten bereikbaar zijn.
Ondertussen bestaat onze familie uit meer dan 500 Warmtesurfers en meer dan 85 vestigingen en ondersteunende divisies. En heeft Warmteservice de ambitie om ieder jaar te groeien en daarmee nieuwe collega’s te verwelkomen.
Warmte & Service
De passie voor het vak wordt al jarenlang doorgegeven binnen de familie de Bruin. Inmiddels werkt de 3e generatie Theo de Bruin in het bedrijf. Warmteservice is niet alleen een familiebedrijf omdat er generaties binnen de familie samenwerken, maar ook omdat er een langdurige toekomstvisie is. Hierbij is groei belangrijk, maar het bieden van warmte en service nog meer.
Warmte omdat we met elkaar in contact staan. Want de mensen maken het team, en het team bepaalt het succes. Succes betekent voor ons dat de klant tevreden de vestiging verlaat, met het voornemen om weer terug te komen. Daar zit de kracht van onze service
Lange termijn
Binnen een familiebedrijf worden beslissingen genomen voor lange termijn. Ad-hoc en onverwachte veranderingen komen niet zo vaak voor. Een beslissing die nu wordt genomen heeft namelijk ook invloed op de volgende generatie. Dit biedt stabiliteit voor iedereen, zowel voor onze medewerkers als klanten.
Gezellige werksfeer, echt teamgevoel
Een van de belangrijkste dingen die bij een familiebedrijf als Warmteservice past is een goede sfeer. Verantwoordelijk, gedreven en nuchter zijn misschien wel de drie woorden die de werksfeer bij ons het beste omschrijven.
We werken vaak in kleine teams en er is altijd ruimte voor het organiseren van een borrel, etentje of sportevenement. Vooral als iemand lange tijd in dienst is. Er wordt meerdere keren per jaar een 5, 12.5 of soms zelfs een 25 jarig jubileum gevierd. Hier zijn we trots op!
Persoonlijk en zonder hiërarchie
Bij ons werken personen, geen nummers. Binnen een team weet iedereen van elkaar hoe het met de ander gaat. In goede tijden en in slechte tijden staan we als een echte familie voor elkaar klaar. Dit geldt voor het werken op de vestiging, maar ook in het contact met andere vestigingen, het distributiecentrum en met het hoofdkantoor. Er is een echt teamgevoel en iedereen is heel persoonlijk, benaderbaar en betrokken.
Korte lijnen, minder regeltjes
Wil je morgen onverwachts een paar uurtjes vrij? Als je dit onderling met je collega’s kunt regelen is dat geen probleem! We staan gewoon als mensen voor elkaar klaar wanneer dit nodig is.
Flexibiliteit is iets wat altijd mogelijk is binnen een familiebedrijf als Warmteservice. Het draait bij ons niet om wat we doen, maar hoe we het doen: Gewoon perfect geregeld!