Verschillende soorten taken
Als verkoopmedewerker weet je wat je ongeveer te wachten staat op een werkdag. Toch doe je veel verschillende dingen. “Ik begin de dag rustig met een bakkie koffie, een praatje met collega’s en met het bijwerken van de mail”, vertelt Levi. Daarna gaat hij samen met een collega achterin de winkel aan de slag. Hier sorteert hij de binnengekomen goederen van de leveranciers en zet hij klantbestellingen klaar. Tenslotte is er nog de belangrijkste taak: het helpen en adviseren van klanten aan de verkoopbalie in de winkel.
Omdat Levi in één van de winkels werkt, is geen dag hetzelfde. Er kan een klant binnenkomen die één ringetje nodig heeft, of iemand die een heel huis gaat verbouwen. Je leert elke dag weer bij. Dat maakt het werk voor Levi nog altijd interessant.
Zonder kennis aan de slag bij Warmteservice: kan dat wel?
Levi komt zelf uit de horeca, maar wilde vanwege corona iets anders. “Toen ik net binnenkwam, twijfelde ik of het werk niet te saai zou zijn. Als snel kwam ik erachter dat dat niet zo is. Er is veel om te leren.” vertelt Levi. Het fijne aan Warmteservice is dat je rustig aan in alles meegenomen wordt. Als het te snel gaat of als je het niet snapt, is er alle begrip om het uit te leggen. Het mooie is dat als je aankomt en niets van ketels weet, je alsnog hartstikke welkom bent. Je krijgt de kans om hier te leren.
Als verkoopmedewerker begin je achterin de winkel. Vanuit daar leer je alles over de goederen. Daarna ga je naar de verkoopbalie. Je moet veel vragen in het begin, zo zijn er bijvoorbeeld qua radiatoren al veel verschillende types. Als je leergierig bent, krijg je veel kansen en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Iedereen is heel behulpzaam.