
Senior Financial Controller
Amsterdam, Noord-Holland, Nederland€ 5.000 - € 6.000 per maandKantoor
Functieomschrijving
Op ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij een leuke baan voor je als:
Senior Financial Controller (32 - 40 uur)
De Financiële administratie van Warmteservice is volop in ontwikkeling. We hebben als bedrijf een groeistrategie voor de komende jaren en ook willen we de backoffice organisatie versterken. Hiervoor zoeken wij een proactieve senior financial controller die de afdeling naar het volgend niveau gaat helpen.
Hierbij kan je zoal denken aan de volgende zaken:
- Vormgeving planning en control cyclus;
- Budgettering
- Rapportering (periode-afsluiting)
- Forecasting
- Automatiseren van handmatige en repeterende werkzaamheden;
- Meer controle op juistheid en volledigheid van alle transacties door gebruik te maken van data-gedreven tools.
Naast de werkzaamheden gericht op verandering heeft het team ook behoefte aan coördinatie van verantwoordelijkheden, aansturing en coaching. De senior financial controller overziet alle werkzaamheden van de FA, coördineert en delegeert verantwoordelijkheden en gaat daarnaast met de medewerkers aan de slag om ze te coachen en verder te helpen in hun ontwikkeling.
Uiteraard hoort het ondersteunen van de business met ad-hoc analyses of adviseren bij financiële vraagstukken ook tot het takenpakket. Belangrijk is hierin om goed de link te kunnen leggen tussen bedrijfsprocessen (wat gebeurt er in de business) en de vertaling daarvan naar financiële data en vice versa.
Hoe ziet jouw takenpakket eruit:
- Geeft functioneel leiding en coacht 3 Finance medewerkers;
- Coördineert het team in de uitvoer van de day-to-day business. Bewaakt deadlines en houdt het overzicht;
- Coacht en ontwikkelt de (3) Finance medewerkers;
- Aanspreekpunt van de afdeling. Kan de vertaling maken van business processen naar financiële data;
- Neemt een voortrekkersrol in de transitie van de Finance afdeling naar een proactieve afdeling die eigenaarschap neemt over het grootboek, controleert en rapporteert;
- Juistheid, volledigheid en tijdigheid van alle NAV-administraties die door de afdeling worden gevoerd;
- Juistheid, volledigheid en tijdigheid van alle interne- en externe rapporterings- en verantwoordingsstukken (denk aan jaarrekening en belastingaangiften);
- Het jaarlijks opstellen en behalen van afdelingsdoelen met als doel de afdeling jaarlijks te laten groeien;
- De persoonlijke ontwikkeling en groei van de medewerkers.
Wat krijg je ervoor terug?
Afhankelijk van jouw kennis en ervaring, bieden we een salaris tussen €5.000 en €6.000 bruto per maand (o.b.v. 40 uur):
- Contract voor bepaalde tijd, met uitzicht op een vast contract;
- Werkweek van 32 tot 40 uur;
- Vakantiegeld (8%);
- 24 vakantiedagen (naar rato verrekend);
- Pensioenregeling (zonder eigen bijdrage);
- WIA-verzekering (zonder eigen bijdrage);
- Laptop van de zaak;
- Mobiel van de zaak;
- Reiskostenvergoeding en, indien nodig, parkeergelegenheid;
- Fietsplan (bij vast contract);
- Opleidingsmogelijkheden;
- Een fijne werkplek in ons volledig gemoderniseerde hoofdkantoor in Amsterdam, inclusief een dagelijks verzorgde (gratis) lunch in ons werkcafé.
Vereisten
Functievereisten
- Afgeronde HBO- of WO opleiding in een financiële richting;
- Goede kennis van financieel- administratieve processen;
- Kritische blik, draagt procesverbeteringen aan en wil ook graag met deze verbeteringen aan de slag;
- Kan goed denken in processen;
- Uitstekende kennis van Excel en ervaring met BI-tooling;
- Sterk in projectmatig werken;
- Mensgericht, heeft ervaring in het coachen en functioneel aansturen van een (klein) Finance team.
Waar kom je te werken?
Bij Warmteservice sta je er nooit alleen voor; je wordt onderdeel van de Warmteservice-familie en komt te werken in een gezellig team. Op het hoofdkantoor, welke is gevestigd op Van Slingelandtplein 1, 1051DD Amsterdam, werken momenteel 54 gedreven en fijne collega's verdeeld over 7 teams.
Over Warmteservice
Warmteservice is een familiebedrijf met 80 vestigingen gericht op de verkoop van verwarming, sanitair en duurzame producten. We helpen zakelijke klanten, waaronder aannemers en installateurs/monteurs, en particuliere klanten. Door ons brede assortiment, het deskundige advies en de hoge servicegraad weten zij ons goed te vinden. Ons motto: Gewoon Perfect Geregeld, voor onze klanten én onze medewerkers.
We vinden het belangrijk dat je jezelf kan zijn en je je gewaardeerd voelt. We zijn trots op onze medewerkers en streven naar lange termijn relaties. Warmteservice heeft de ambitie om te blijven groeien, hierdoor zijn er voldoende uitdagingen en ontwikkel mogelijkheden. Wil je weten hoe het is om in ons familiebedrijf te werken? Lees het in onze blog.
Contact
Heb je vragen? Bel of mail met Tim Klos via 06-57981823 of t.klos@warmteservice.nl
Solliciteren
Wil jij onze nieuwe Senior Financial Controller op het hoofdkantoor in Amsterdam worden? Stuur dan jouw CV met (bij voorkeur) een motivatie.
of
We hebben jouw sollicitatie ontvangen!
We hebben je een mail gestuurd met wat je nu kan verwachten. Niet ontvangen? Kijk dan even in de spam.