Skip to content

Credit Manager

Amsterdam, Noord-Holland, Nederland€ 3.800 - € 4.500 per maandKantoor

Functieomschrijving

Wordt je enthousiast van een functie waarin je elke dag bezig bent met een omvangrijk debiteurenportefeuille. Haal je plezier uit procesmatig denken en het continu verbeteren? Behoort het gewoon perfect regelen niet alleen tot een van je sterke eigenschappen, maar krijg je daar ook energie van?


Dan hebben wij een vacature voor jou als:


Credit manager (32 - 40 uur)


Als credit manager ben je verantwoordelijk voor de inrichting van Credit Management B2B processen en operationeel verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Je werkt samen met vier andere collega’s om alles perfect te regelen rondom ons omvangrijke debiteurenportefeuille en de diverse processen die daarbij horen. Ook werk je samen met andere operationele afdelingen en het management.


Taken en activiteiten die daar bij horen zijn:

  • Het bewaken en behalen van nog te bepalen en vooropgestelde KPI’s en het kredietbeleid;
  • Oplossen van incidenten in de B2B Order to Cash keten;
  • Vertaling maken van klantbehoeften en marktontwikkelingen naar proces- en systeemverbeteringen en operationele invloed;
  • Inrichting, analyseren en adviseren inzake credit management B2B processen en risk strategie;
  • Contact met de kredietverzekeraar en incassobureau;
  • Periodieke afsluiting debiteurenadministratie;
  • Aansturen en coachen van 2 à 4 collega’s.


Om succesvol te zijn als credit manager breng je de volgende ervaring en eigenschappen mee:

  • HBO werk- en denkniveau met een financiële of commerciële achtergrond;
  • Minimaal 2 jaar ervaring binnen Credit Management;
  • Kennis en/of ervaring met ERP (Business Central), CreditDevice, BI en Credit Management tooling;
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in de Nederlandse taal;
  • Werken verdeeld over 4 of 5 dagen past bij je;
  • Sterk in procesmatig denken en werken.


Wat krijg je ervoor terug?

Afhankelijk van jouw kennis en ervaring, bieden we een salaris tussen €3.800 en €4.500 bruto per maand (o.b.v. 40 uur). 


De belangrijkste arbeidsvoorwaarden op een rijtje:

  • Contract voor bepaalde tijd, met uitzicht op een vast contract;
  • Werkweek van 32 tot 40 uur;
  • 8% vakantiegeld;
  • 24 vakantiedagen (naar rato verrekend);
  • Pensioenregeling (zonder eigen bijdrage) en WIA-verzekering (zonder eigen bijdrage);
  • Laptop van de zaak;
  • Reiskostenvergoeding en, indien nodig, parkeergelegenheid;
  • Fietsplan (bij vast contract);
  • Opleidingsmogelijkheden;
  • Een fijne werkplek in ons gemoderniseerde hoofdkantoor in Amsterdam. Een keer thuiswerken? Geen probleem;
  • Een dagelijks verzorgde (gratis) lunch in ons werkcafé.

Vereisten

Wat verwachten we van jou?

Als ervaren credit management professional weet jij natuurlijk dat er meer komt kijken bij de debiteurenadministratie dan alleen het zorgdragen dat de vorderingen tijdig en efficiënt geïnd worden met de beste klantervaring. Zo houd je je verder bezig met coördineren en controleren. Draag je bij aan de totstandkoming van de nieuwe risk strategie en werk je mee aan projecten. Elke dag weer maak jij graag het verschil dankzij jouw inzet en kennis. Je krijgt veel energie van uitdagingen en zoekt, indien nodig, naar out-of-the-box oplossingen. Het is een dynamische functie, waarin je veel verantwoordelijkheid hebt en je een actieve bijdrage levert aan proces- en systeemverbeteringen. Je bent stressbestendig, een aanpakker, een teamspeler en wij kunnen er vanuit gaan dat jij het onder controle hebt.


En verder?

  • Je neemt initiatief, afwachten is niks voor jou. Je komt vaak als eerste met een idee;
  • Je weet wat er speelt, je weet precies hoe de interne lijnen lopen;
  • Je bent oplossingsgericht, jij rent niet weg maar onderzoekt grondig en je legt juiste verbanden en zoekt naar oorzaken;
  • Een goed ontwikkelde ‘common sense’ en de ervaring die jij meeneemt draagt eraan bij dat je snel up and running bent en onze debiteurenadministratie naar een hoger niveau brengt;
  • Je bent enthousiast, flexibel, vriendelijk, makkelijk benaderbaar. Maar blijft duidelijk, assertief, kritisch en accuraat; 
  • Je hebt inlevingsvermogen, je houdt rekening met anderen en laat iedereen in zijn waarde.


Wie zijn wij?


Warmteservice is een familiebedrijf gericht op de verkoop van verwarming, sanitair en duurzame producten. Ook voor deskundig advies is de klant van harte welkom. Wij zorgen er voor dat alles gewoon perfect geregeld is. Niet alleen voor de klant, maar ook op administratief gebied. We hebben een vooruitstrevende visie op credit management. We innoveren en digitaliseren zo veel mogelijk, zodat er veel ruimte ontstaat voor persoonlijk contact met de klanten. We vinden het belangrijk dat je jezelf kan zijn en je je gewaardeerd voelt met aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Warmteservice heeft de ambitie om te blijven groeien, hierdoor zijn er voldoende uitdagingen voor elke afdeling.

Op het hoofdkantoor, welke is gevestigd op het Van Slingelandtplein 1, 1051DD Amsterdam, werken momenteel 54 gedreven en fijne collega's verdeeld over 7 teams.


Contact

Heb je vragen? Bel of mail met Luella Rellum via: 088 5600 555 of rellum@warmteservice.nl

of

Apply with Indeed onbeschikbaar